De favoriete vloer van onze medewerkers

We stelde onze medewerkers de vraag: "Wat is jouw favoriete vloer en waarom?"
In deze blog lees je alles over de favoriete vloer van Kim! 



Kim, wat is jouw favoriete vloer? "Mijn favoriete vloer is de "Vintage" eiken visgraat vloer. Aan deze vloer zie in één oogopslag dat het een ECHTE eiken houten vloer is😉. De vloer is robuust en verouderd. Door dat de planken zowel aan de zijkanten als bovenop zijn verouderd lijkt het net of er een 100 jaren oude vloer in je woning ligt. Een echte Eye-Catcher in een moderne woning! 😍 En in een woonboerderij past deze vloer perfect bij het karakter van de woning.

De verouderingen in de planken hebben één groot voordeel: Een beschadiging is niet niet of nauwelijks zichtbaar. Ideaal wanneer je, net als ik, een peuter hebt rondlopen! Dit is dan ook de reden waarom ik zou kiezen voor een lak afwerking. De lak sluit het hout af en beschermt tegen vuil en vlekken. Dus geen vlekken wanneer er een beker chocomel of iets anders omvalt! Daarnaast is een lakafwerking ook nog eens onderhoudsvrij. Dus je hoeft niet om de 2 á 3 jaar de vloer in een onderhoudsolie te zetten.

Natuurlijk zijn de rechte "Vintage" planken ook erg mooi, maar de robuustheid van deze vloer in combinatie met het klassiekere visgraatpatroon is voor mij echt de favoriet! Ik ben gek op interieurs met visgraat vloeren eb vindt houten vloeren met veel noesten en kleurverschillen het alles mooist. Deze "Vintage" visgraat heeft voor mij dus de perfecte combinatie! 🥰

Iets wat ik lastiger vind dan het kiezen van mijn favoriete vloer is het kiezen van de kleur. Ik heb namelijk 3 favoriete kleuren: Bibury, Lavenham en de Smoked Oak. Één ding hebben deze drie kleuren wel met elkaar gemeen. Ze zijn allemaal gerookt. 😉 Door het roken komen de natuurlijke kleurverschillen meer naar boven en krijgt de vloer dus nog meer leven. Precies het geen wat ik zo mooi vind aan een eiken houten vloer!"






Ben je na het verhaal van Kim benieuwd geworden naar onze Vintage eiken visgraat vloer?
Klik dan snel op de link hieronder! ⬇

Vintage Eiken Visgraat

                                                                             💚💚



Reacties